Maatregelen Hosting2GO omtrent het coronavirus

logo
door: Patrick 15-03-2020| Leestijd: 2 minuten| Categorie: Bedrijfsvoering

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk in te perken, volgen we de adviezen van het RIVM. Op die manier willen we de bedrijfscontinuïteit, de bereikbaarheid van uw website en de gezondheid van onze medewerkers waarborgen.

Thuiswerken

De oproep van het RIVM is duidelijk: werk indien mogelijk thuis. Wij geven hier dan ook per direct gehoor aan voor onze off-site medewerkers. Het thuiswerken is ons overigens niet vreemd, sinds jaar en dag hebben de medewerkers van Hosting2GO al de mogelijkheid om vanuit externe locaties te werken. Kritisch technisch personeel is in deze tijd gewoon aanwezig om storingen direct het hoofd te kunnen bieden. Er verandert wat dat betreft dus niets.

Bedrijfscontinuïteit

Als dienstverlener zijn we er van bewust hoe cruciaal de beschikbaarheid van ons product is voor klanten, juist nu. Alle besluiten die wij nemen zijn gericht op de beschikbaarheid van onze producten. Al 15 jaar zetten wij ons dagelijks in om onze diensten veilig en snel beschikbaar te hebben én te houden.

Wij proberen afhankelijkheden altijd te vermijden. Zo hebben wij er in het verleden al voor gekozen om reserve-hardware zelf op de plank te leggen en alles dubbel uit te voeren. In geval van calamiteiten kunnen we direct overschakelen naar een compleet losstaande omgeving.

Opschalen en aanpassen

Door het advies van het RIVM verandert er ook voor onze klanten iets. Zij gaan vanuit huis werken en maken van de gelegenheid gebruik om een mailbox op te schonen of de website weer eens bij te werken. Onze helpdesk ziet daardoor de laatste dagen het aantal tickets met vragen stijgen. We anticiperen hierop door meer personeel in te zetten op onze helpdesk zodat klanten ook de komende tijd snel een vakkundig antwoord krijgen.

Nieuw datacenter

Wellicht heb je het al meekregen, op de achtergrond werken wij aan een nieuw datacenter. Het hebben van een nieuw en vooral eigen datacenter is een bewuste keuze om de bereikbaarheid van onze diensten te blijven garanderen.

In het nieuwe datacenter van Hosting2GO maken we gebruik van eigen glasvezelverbindingen en koppelen we met verschillende externe providers om ook daar de afhankelijkheid van één enkele aanbieder te voorkomen.

Ons nieuwe datacenter is voor 90% gereed, de laatste configuraties en testen doorlopen we de aankomende weken.

Impact

Behalve dat alle medewerkers van Hosting2GO nu vanuit huis werken is de impact voor ons beperkt en merk jij als klant verder niets. Het product en onze werkwijze ondergaat een aantal keer per jaar een impact-analyse. Mede dankzij deze analyses kunnen we nu redelijk makkelijk anticiperen en de continuïteit van onze diensten blijven waarborgen.

Heb je vragen? Laat het ons dan weten via een ticket in de helpdesk of maak gebruik van het contactformulier op onze website. Onze medewerkers staan voor je klaar en helpen je graag verder.

logo
Over: Patrick

Patrick is altijd op zoek naar mooie technische oplossingen. Zo maakt hij ingewikkelde processen gemakkelijker voor onze klanten. Fotografie is helemaal zijn ding, dus ook voor vragen over objectieven en flitsers kun je bij hem terecht.