Top 5 meest gestelde helpdeskvragen

logo
door: Guido 23-07-2015| Leestijd: 5 minuten| Categorie: FAQ / helpdesk

Makkelijk en snel antwoord op jouw vragen vinden: daar is de Hosting2GO Helpdesk voor bedoeld. Dagelijks worden er uiteenlopende tickets geplaatst, maar wat zijn nou de vijf meest gestelde vragen aan onze servicemedewerkers?

5. Kan ik SSL of HTTPS gebruiken?

Met Secure Sockets Layer (SSL) worden gegevens versleuteld over het internet verstuurd. Dit bewaakt de privacy van jouw websitebezoekers.

Wanneer zij bijvoorbeeld een contactformulier invullen, dan is het van belang dat adresgegevens, geboortedatum en telefoonnummer alleen bij de bedoelde ontvanger terecht komt.

Worden de gegevens onderweg onderschept, dan zijn deze met SSL niet leesbaar.

Er bestaan drie type SSL Certificaten, waarbij de ‘Domein-SSL’ de meest toegankelijke is.

Deze zit standaard in het onbeperkte webhostingpakket van Hosting2GO. Hiermee wordt de website voorzien van een HTTPS, waarbij de ‘S’ staat voor ‘Secure’.

Hosting2GO Control Panel SSL

4. Inloggegevens kwijt

Control Panel gegevens kwijt? Het kan de beste overkomen. Deze vraag staat niet voor niets in de top vijf van meest gestelde vragen aan de Hosting2GO Helpdesk. Je kunt jouw logingegevens opnieuw aanvragen via de helpdesk.

Log in met de bestelcode die je bij de bestelling van ons hebt ontvangen.

Heb je de bestelcode niet meer in je bezit? Dan kun je via deze pagina je bestelcode opnieuw aanvragen.

De bestelcode kun je ook terugvinden in de betaalomschrijving bij de automatische incasso.

Na het inloggen, selecteer je de domeinnaam waar het over gaat. Onder ‘Direct regelen’ klik je op ‘FTP en Control Panel wachtwoorden opvragen’.

Et voilà, per mail ontvang je jouw gegevens en kun je weer aan de slag.

Mocht je jouw e-mailadres in onze administratie willen wijzigen, dan dit door het plaatsen van een helpdeskticket en daarin het nieuwe adres door te geven. Onze administratie verwerkt dit dan voor jou.

FTP en Control Panel wachtwoorden opnieuw aanvragen

3. Hoe stel ik mijn e-mail in?

Hoe kan ik mijn e-mailprogramma instellen op mijn desktop, smartphone of tablet? Dit kun je eenvoudig doen door de instructies te volgen die gelden voor jouw type desktop, smartphone of tablet.

E-mail instellen op iOS

2. Het verzenden van mijn e-mail mislukt

Wanneer jouw e-mail niet verzendt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ga na welke foutmelding het mailprogramma aangeeft. Daarmee kun je achterhalen wat de boosdoener is.

In veel gevallen blokkeert of vertraagt jouw internetprovider de verbindingspoort tot onze server. Ze doen dit om jouw mailverkeer in de hand te houden en eventuele spamming op het netwerk te voorkomen.

Een aantal mogelijke storingsoorzaken bij het verzenden van e-mail en de oplossingen daarvoor, hebben we op deze pagina omschreven. Mochten de aangereikte oplossingen niet helpen, dan kun je een ticket aanmaken in onze helpdesk.

E-mail instellen in Outlook

1. Contactgegevens wijzigen

De meest gestelde vraag in onze helpdesk is “Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?”. Het up-to-date houden van je gegevens is erg belangrijk. Met deze gegevens kunnen we altijd snel contact met je opnemen mocht dat nodig zijn.

Heb je meerdere domeinnamen bij ons, dan kun je de adresgegevens in een keer doorgeven onder het kopje ‘Adressen’ in onze klantenhelpdesk.

Wil je e-mailadressen of rekeningnummers wijzigen, dan kan dat door een ticket te plaatsen in de helpdesk.

Contactgegevens wijzigen in de helpdesk

Problemen oplossen met veel gestelde vragen

Inzicht in de meest gestelde vragen is voor ons belangrijk. Met die gegevens zien we wat onze klanten bezighoudt en waar ze tegenaan lopen. Zo zien we waar behoefte aan is en of we dingen makkelijker kunnen maken.

Vorig jaar stond bijvoorbeeld de vraag ‘Kan ik een andere PHP-versie gebruiken?’ hoog in de top vijf veel gestelde vragen.

Je kunt dit zelf instellen via het bestand met de naam ‘.htaccess’, maar dat was niet voor iedereen even makkelijk. Daarom hebben we een oplossing bedacht in de vorm van onze PHP Configurator.

Hiermee kun je eenvoudig zelf je PHP-versie wijzigen.

In het Control Panel kun je nu aanklikken welke versie van PHP je wilt gebruiken. Na het opslaan, wordt je keuze automatisch ingesteld voor je webhostingpakket.

De klantenservice geeft je snel een antwoord op vragen en geeft ons de mogelijkheid onze diensten te verbeteren. Blijf je vragen dus vooral stellen.

De Hosting2GO helpdesk behandelt alle vragen over bijvoorbeeld hosting, e-mail, domeinen, administratie, SiteBuilder (Plus) en WordPress.

Heb je een vraag? Vind dan snel het antwoord bij de meest gestelde vragen.

logo
Over: Guido

Guido heeft een voorliefde voor WordPress en video. Logisch dat video’s over WordPress hem helemaal enthousiast maken. Hij schrijft, filmt, monteert en is daarnaast de vraagbaak voor de mensen van de Hosting2GO Helpdesk.