Opzeggen contract hosting en domeinnaam

Op het moment dat je besluit om geen gebruik meer te maken van de diensten die je bij Hosting2GO hebt afgenomen, moet je deze altijd bij ons opzeggen.

Dat geldt voor domeinnamen, Webhosting en Premium Webhosting. Denk ook aan extra diensten zoals SiteBuilder, Spamfilter en SSL.

Zeg je niet op, dan blijven de diensten actief en worden ze jaarlijks opnieuw door ons via automatische incasso in rekening gebracht.

Ook wanneer je de domeinnaam wilt gaan verhuizen naar een andere hostingprovider, moet je eerst bij ons opzeggen.

Hoe kan ik opzeggen?

  1. Ga naar de inlogpagina van de helpdesk.
  2. Log in met je persoonlijke bestelcode die je voor het domein bij bestelling van ons hebt gekregen. Bestelcode kwijt? Lees hier wat je kunt doen.
  3. Na het inloggen kom je in het hoofdmenu. Klik bovenaan (rechts) op de groene button ‘Ticket aanmaken’.
  4. Selecteer bij stap 1 in het uitklapmenu de categorie ‘Administratief – Opzeggingen’ en klik op ‘Naar stap 2’.
  5. Je ziet een informatiescherm waarin wordt aangegeven welke gegevens je bij opzegging door moet geven. Lees deze informatie eerst goed door.
  6. Klik op ‘Ga Verder’.
  7. In het uitklapvenster bij ‘Domein’ selecteer je het domein dat je wilt opzeggen.
  8. Vul het betaalkenmerk in bij het kopje ‘Betaalkenmerk’.
  9. Klik op ‘Verzenden’ om je opzegging aan de helpdesk door te geven.

Vervolgstappen

Je opzegging wordt door onze helpdesk geverifieerd en verwerkt. Zij geven je een terugkoppeling in het ticket dat je hebt geplaatst.

Heb je geen (geldig) betaalkenmerk opgegeven, dan zal onze helpdesk om een andere verificatie vragen. We sturen je per e-mail een bericht zodra een reactie van onze helpdesk klaar staat.

De reactie kun je lezen door opnieuw in de helpdesk in te loggen. Het geplaatste ticket vind je terug in het hoofdmenu.

Waarom verificatie nodig is

Je opzegging is pas geldig wanneer deze is geverifieerd door onze helpdesk.

Deze verificatie is nodig om er zeker van te zijn dat de diensten door de daadwerkelijke eigenaar worden beëindigd. Lees daarom altijd goed de reactie die je op je ticket krijgt. Houd bij je opzegging ook rekening met een minimale opzegtermijn van een maand.

Wat als je geen gegevens hebt

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen betaalcode meer kunt vinden, bijvoorbeeld als je rekeningnummer niet meer bestaat of als de laatste automatische incasso is mislukt.

Je kunt dan toch een ticket plaatsen zoals hierboven omschreven. Geef aan dat je de benodigde verificatiegegevens niet hebt en wat daarvan de oorzaak is.

We kunnen dan een telefonische verificatie uitvoeren en vervolgens de diensten voor je opzeggen.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.