Waarom staat mijn .nl-domeinnaam in quarantaine?

Nadat een .nl-domeinnaam is opgeheven, wordt deze automatisch in quarantaine geplaatst. Dit is een bedenkperiode waarbinnen je de opheffing nog ongedaan kunt maken.

De quarantaine periode duurt 40 dagen en gaat in na opheffing van een .nl-domeinnaam. De domeinnaam is gedurende deze periode niet beschikbaar voor registratie door anderen dan de oorspronkelijke domeinnaamhouder.

Quarantaine beschermt je domeinnaam

Met andere woorden: niemand kan er direct na opheffing met een domeinnaam vandoor gaan. Pas na afloop van de quarantaine periode komt de domeinnaam volledig vrij ter registratie.

Wanneer je gebruik wilt blijven maken van de domeinnaam, is het verstandig om deze zo snel mogelijk uit quarantaine te laten halen. Er kunnen zich verschillende situaties voordoen:

Domeinnaam verhuizen naar Hosting2GO

Benader jouw huidige webhoster/registrar om de domeinnaam uit quarantaine te laten halen. Dat is in de meeste gevallen de goedkoopste en snelste oplossing. Ze verstrekken dan een nieuwe Token zodat je de domeinnaam alsnog naar Hosting2GO kunt verhuizen. Werkt je huidige webhoster/registrar niet mee? Dan kun je de domeinnaam door ons uit quarantaine laten halen.

Heb je de domeinnaam al bij ons besteld en is deze in de tussentijd in quarantaine geraakt? Dan heb je daar van ons een melding van gehad. Neem contact op met onze helpdesk om de domeinnaam uit quarantaine te laten halen.

Heb je de domeinnaam nog niet besteld? Doorloop dan de aanvraag van de domeinnaam (eventueel met hosting). Je krijgt dan de melding dat de domeinnaam in quarantaine staat, en vervolgens kun je direct contact opnemen met onze helpdesk.

Domeinnaam bestellen

Domeinnaam verhuizen vanaf Hosting2GO

Heb je de domeinnaam opgezegd en niet op tijd kunnen verhuizen? Neem contact op met onze helpdesk en wij kunnen de domeinnaam voor je uit quarantaine halen.

Belangrijke informatie

Aan het uit quarantaine halen van een .nl-domeinnaam zijn kosten verbonden. Die worden door SIDN aan registrars in rekening gebracht. Jouw registrar berekent de kosten door aan jou. Vraag onze medewerkers (of die van je huidige webhoster) naar de exacte kosten. De kosten zijn meestal lager bij de registrar waar de opheffing heeft plaatsgevonden.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.