E-mail verzenden lukt niet met AVG of Avast

De laatste tijd ontvangen we meldingen van klanten die plotseling geen e-mail kunnen versturen, terwijl dat daarvoor wel mogelijk was en er niets is veranderd. Dit kan komen door een update in je virusscanner. De meldingen die we krijgen, komen vooral van mensen die AVG of Avast als virusscanner gebruiken.

Door een instelling in je virusscanner te wijzigen, kun je het probleem verhelpen. Je kunt het oplossen door het scannen van uitgaande mail uit te schakelen.

Uitgaande mail scannen uitschakelen in AVG
Uitgaande mail scannen uitschakelen in Avast

AVG instellingen wijzigen

Menu > Tools > Advanced Settings > E-mail Scanner
Vink “Check outgoing mail” uit.

Uitgaande mail scannen uitschakelen in AVG.

Avast instellingen wijzigen

Menu > Bescherming > Belangrijkste schilden > E-mailschild
Hier vink je de optie “Uitgaande e-mail (SMTP) scannen uit.

Uitgaande mail scannen uitschakelen in Avast.