warningEr is gepland onderhoud. Klik hier voor meer informatieclose

E-mail instellen

Voor de veelgebruikte programma’s hebben wij een instructie document uitgewerkt om goed en veilig te verbinden met je mailbox. Onze helpdesk staat dagelijks voor je klaar om je te helpen mocht het toch niet lukken.

Direct naar instellen
image

E-mail instellen op desktop, laptop, tablet of smartphone

Voor het instellen van een e-mailadres op je pc, laptop, smartphone of tablet kun je gebruikmaken van onze e-mail handleidingen. Klik op de naam van een e-mailhandleiding om te starten.

Apple Mail

Apple iPhone

Apple iPad

Android Smartphone / Tablet

Microsoft Outlook 2013

Microsoft Outlook 2016

Windows (10) Mail

Mozilla Thunderbird

BlueMail

Gmail

Hotmail.com / Outlook.com

Apple Mail

Apple iPhone

Apple iPad

Android Smartphone / Tablet

Microsoft Outlook 2013

Microsoft Outlook 2016

Windows (10) Mail

Mozilla Thunderbird

BlueMail

Gmail

Hotmail.com / Outlook.com

1/7

E-mailadres instellen in Apple Mail

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/7

Open Apple Mail. Klik bovenin op ‘Mail’ en daarna op ‘Add Account’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/7

Selecteer ‘Other Mail Account’ en klik op ‘Continue’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/7

Vul de volgende gegevens in en klik op ‘Sign in’:

  1. Name: De afzender naam van jouw e-mailberichten
  2. Email Address: Het gehele e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Password: Het wachtwoord van het e-mailadres

Klik op de foto om deze te vergroten

5/7

Vul de volgende gegevens in en klik op ‘Sign in’:

  1. Email Address: Het gehele e-mailadres dat je in wilt stellen
  2. User Name: Het gehele e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Password: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. Account type: IMAP
  5. Incoming Mail Server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  6. Outgoing Mail Server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat

Klik op de foto om deze te vergroten

6/7

Klik op ‘Done’.

Klik op de foto om deze te vergroten

7/7

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld. Je kunt nu e-mail ontvangen op en verzenden vanaf dit e-mailadres via Apple Mail.

1/9

E-mailadres instellen in een Apple iPhone

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/9

Ga naar het hoofdscherm van je iPhone en druk op ‘Instellingen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/9

Druk op ‘Accounts en wachtwoorden’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/9

Druk op ‘Nieuwe account’.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/9

Druk op ‘Andere’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/9

Druk op ‘Voeg mailaccount toe’.

Klik op de foto om deze te vergroten

7/9

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Volgende’:

  1. Naam: De afzendernaam van jouw e-mailberichten
  2. E-mail: Jouw e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. Beschrijving: Indien gewenst kun je een beschrijving aan het account toevoegen (optioneel)

Klik op de foto om deze te vergroten

8/9

Selecteer ‘IMAP’ en vul de volgende gegevens in:

  1. Hostnaam server inkomende post: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. Hostnaam server uitgaande post: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  5. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  6. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres

Klik op de foto om deze te vergroten

9/9

Druk op ‘Bewaar’ om het instellen van het e-mailadres af te ronden.

Klik op de foto om deze te vergroten

10/9

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld. Je kunt nu e-mail ontvangen op en verzenden vanaf dit e-mailadres via jouw Apple iPhone.

1/9

E-mailadres instellen in een Apple iPad

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/9

Druk op de home knop op jouw iPad om naar het hoofdscherm te gaan. Ga op zoek naar ‘Instellingen’ en druk hier op.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/9

Druk in de linker zijbalk op ‘Accounts en wachtwoorden’ en vervolgens aan de rechterkant op ‘Nieuwe account’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/9

Druk op ‘Andere’.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/9

Druk op ‘Voeg mailaccount toe’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/9

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Volgende’.

  1. Naam: De afzendernaam van jouw e-mailberichten
  2. E-mail: Jouw e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. Beschrijving: Indien gewenst kun je een beschrijving aan het account toevoegen (optioneel)

Klik op de foto om deze te vergroten

7/9

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Volgende’.

  1. Hostnaam server inkomende post: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. Hostnaam server uitgaande post: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  5. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  6. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres

Klik op de foto om deze te vergroten

8/9

Druk op ‘Bewaar’.

Klik op de foto om deze te vergroten

9/9

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld. Je kunt nu e-mail ontvangen op en verzenden vanaf dit e-mailadres via jouw Apple iPad.

1/16

E-mailadres instellen op een Android apparaat

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/16

Zoek de app Gmail en open deze. Druk vervolgens op ‘Overslaan’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/16

Druk op ‘Een e-mailadres toevoegen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/16

Druk op ‘Overig’.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/16

Voer het e-mailadres in dat je in wilt stellen en druk op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/16

Selecteer ‘Persoonlijk (IMAP)’ en druk op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

7/16

Voer het wachtwoord van het e-mailadres in en druk op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

8/16

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Volgende’:

  1. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  2. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  3. Inkomende server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat

Klik op de foto om deze te vergroten

9/16

Er verschijnt een ‘Certificaat ongeldig’ melding. Druk op ‘Geavanceerd’.

Klik op de foto om deze te vergroten

10/16

Scroll helemaal naar beneden en druk op ‘Toch doorgaan’.

Klik op de foto om deze te vergroten

11/16

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Volgende’:

  1. Inloggen vereisen: Aan
  2. Gebruikersnaam: Het e-mailadres dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres
  4. SMTP-server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat

Klik op de foto om deze te vergroten

12/16

Er verschijnt een tweede ‘Certificaat ongeldig’ melding. Druk nu op ‘Instellingen bewerken’.

Klik op de foto om deze te vergroten

13/16

Scroll naar beneden en vul de gegevens als volgt aan:

  1. SMTP-server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Poort: 587
  3. Beveiligingstype: STARTTLS (alle certificaten accepteren)

Klik op de foto om deze te vergroten

14/16

Pas indien gewenst voorkeuren aan en druk daarna op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

15/16

De accountnaam is de naam die op jouw apparaat aan het account wordt gegeven. Indien gewenst kun je deze aanpassen. Jouw naam is de naam die als afzender naam wordt meegegeven aan berichten die je verstuurd en kan ook aangepast worden.

Klik op de foto om deze te vergroten

16/16

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres ingesteld in de Gmail app op jouw Android toestel. Je kunt nu e-mail ontvangen en verzenden via dit e-mailadres.

1/9

E-mailadres instellen in Microsoft Outlook 2013

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/9

Open Microsoft Outlook 2013 en klik linksboven in beeld op ‘Bestand’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/9

Klik op ‘Account toevoegen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/9

Selecteer ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op volgende.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/9

Selecteer ‘POP of IMAP’ en klik op volgende.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/9

Vul de volgende gegevens in en klik hierna op ‘Meer instellingen…’ (klik niet op ‘Volgende’).

  1. Naam: De afzender naam van jouw e-mailberichten
  2. E-mailadres: Het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
  3. Type account: Selecteer IMAP
  4. Server voor inkomende e-mail: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  5. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  6. Gebruikersnaam: Het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
  7. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres

Klik op de foto om deze te vergroten

7/9

Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’ en stel als volgt in:

  1. Poortnummer Uitgaande e-mail SMTP: 587
  2. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS
  3. Pad van de hoofdmap: INBOX

Klik op de foto om deze te vergroten

8/9

De instellingen worden door Outlook 2013 getest. Klik nadat het testen is afgerond op ‘sluiten’ en vervolgens op ‘Voltooien’.

Klik op de foto om deze te vergroten

9/9

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld in Microsoft Outlook 2013. Je kunt nu e-mail ontvangen op en verzenden vanaf dit e-mailadres.

1/16

E-mailadres instellen in Microsoft Outlook 2016

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/16

Open Outlook 2016 en klik linksboven in het menu op ‘Bestand’ en daarna op ‘Account toevoegen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/16

Vul het e-mailadres in, en klik op het pijltje naast ‘Geavanceerde opties’. Vink ‘Ik wil mijn account handmatig instellen’ aan en klik op ‘Verbinding maken’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/16

Kies in het overzicht voor ‘IMAP’.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/16

Vul het wachtwoord van het e-mailadres in en klik op ‘Verbinding maken’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/16

Er verschijnt een beveiligingswaarschuwing. Klik op de knop ‘Certificaat weergeven’.

Klik op de foto om deze te vergroten

7/16

Klik op ‘Certificaat installeren’ en vervolgens op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

8/16

Selecteer ‘Automatisch het certificaatarchief selecteren op basis van het type certificaat’ en klik op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

9/16

Klik op ‘Ok’ en vervolgens in het venster van de beveiligingswaarschuwing op ‘Ja’ onder de vraag ‘Wilt u deze server blijven gebruiken?’.

Klik op de foto om deze te vergroten

10/16

Klik op ‘Accountinstellingen wijzigen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

11/16

Voer de volgende gegevens in en klik op ‘Volgende’:

  1. Server inkomende e-mail: Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Poort: 993
  3. Versleutelingsmethode: SSL/TLS
  4. Server uitgaande e-mail (SMTP): Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  5. Poort: 587
  6. Versleutelingsmethode: STARTTLS

Klik op de foto om deze te vergroten

12/16

Klik op ‘Verbinding maken’.

Klik op de foto om deze te vergroten

13/16

Het account heb je toegevoegd. Vink ‘Outlook Mobile ook instellen op mijn telefoon’ uit en klik op ‘Gereed’.

Klik op de foto om deze te vergroten

14/16

Klik op ‘Bestand’ en daarna op ‘Accountinstellingen’ en vervolgens weer op ‘Accountinstellingen’. Klik op het e-mailadres dat je zojuist hebt toegevoegd en klik op ‘Wijzigen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

15/16

Voer bij ‘Pad van de hoofdmap’ het volgende in:

INBOX

Indien gewenst kun je ‘Uw naam’ aanpassen. Dit is de afzendernaam die bij jouw verzonden mailtjes komt te staan. Klik wanneer je klaar bent op ‘Volgende’ en op ‘Gereed’.

Klik op de foto om deze te vergroten

16/16

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld in Outlook 2016. Je kunt nu e-mail ontvangen en verzenden via dit e-mailadres.

1/11

E-mailadres instellen in Windows (10) Mail

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/11

Start het programma Windows Mail en klik op ‘Aan de slag’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/11

Klik op ‘Account toevoegen’ om een nieuw mailadres toe te voegen.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/11

Klik op ‘Geavanceerde configuratie’.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/11

Klik op ‘Internet e-mail’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/11

Scroll naar beneden en vul de volgende gegevens in:

  1. E-mailadres: Het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
  2. Gebruikersnaam: Het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
  3. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres, deze heb je opgegeven bij het aanmaken van het e-mailadres
  4. Accountnaam: Je kunt een beschrijving aan het account meegeven

Klik op de foto om deze te vergroten

7/11

Vul de volgende gegevens in:

  1. Berichten verzenden met deze naam: De afzendernaam van jouw e-mailberichten
  2. Server voor inkomende e-mail: Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  3. Accounttype: Kies voor ‘IMAP4’
  4. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat

Klik op de foto om deze te vergroten

8/11

Scroll naar beneden, stel de opties als volgt in en klik op ‘Aanmelden’:

  1. Uitgaande server vereist verificatie: Aan
  2. Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail: Aan
  3. SSL vereisen voor inkomende e-mail: Aan
  4. SSL vereisen voor uitgaande e-mail: Aan

Klik op de foto om deze te vergroten

9/11

Klik met de rechtermuisknop op de accountnaam, en vervolgens onderaan op ‘Accountinstellingen’. Daarna klik je op ‘Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

10/11

Stel de opties als volgt in en klik op ‘Gereed’:

  1. Nieuwe e-mail downloaden: zodra items binnenkomen
  2. Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden: Aan
  3. E-mail downloaden van: elk gewenst moment
  4. Synchronisatieopties E-mail: Aan

Klik op de foto om deze te vergroten

11/11

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld in Windows (10) Mail. Je kunt nu e-mail ontvangen en verzenden via dit e-mailadres.

1/5

E-mailadres instellen in Mozilla Thunderbird

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/5

Start Thunderbird en klik op ‘Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/5

Vul de volgende gegevens in:

  1. Uw naam: De afzendernaam van jouw e-mailberichten
  2. E-mailadres: Vul het gehele e-mailadres in dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Vul het wachtwoord van het e-mailadres in

Klik na het invullen van de gegevens op ‘Doorgaan’. Er verschijnt na het klikken op doorgaan een knop ‘Handmatige configuratie’. Klik hier op.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/5

Vul de volgende gegevens in en klik op ‘Gereed’:

  1. Serverhostnaam inkomend: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Serverhostnaam uitgaand: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  3. Poort inkomend: 993
  4. SSL inkomend: SSL/TLS
  5. Authenticatie inkomend: Normaal wachtwoord
  6. Poort uitgaand: 587
  7. SSL uitgaand: STARTTLS
  8. Authenticatie: Normaal wachtwoord

Klik op de foto om deze te vergroten

5/5

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres ingesteld in Thunderbird. Je kunt nu e-mail verzenden en ontvangen via dit e-mailadres.

1/9

E-mailadres instellen in BlueMail

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/9

Zorg ervoor dat je BlueMail op jouw apparaat hebt geïnstalleerd, en open de app. Druk op ‘Aanmelden met e-maildres’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/9

Druk in dit overzicht op ‘Other Email’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/9

Voer het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/9

Druk in dit overzicht op ‘IMAP’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/9

Vul de volgende gegevens in:

  1. E-mailadres: Vul het e-mailadres in dat je in wilt stellen
  2. Gebruikersnaam: Vul het gehele e-mailadres in
  3. Wachtwoord: Vul het wachtwoord van het e-mailadres in
  4. IMAP-server: Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  5. Beveiliging: Kies voor ‘SSL/TLS’
  6. Beveiligingstype: Kies voor ‘PLAIN’
  7. Poort: Vul poort 993 in

Klik op de foto om deze te vergroten

7/9

Vul de volgende gegevens in:

  1. SMTP-server: Vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Beveiliging: Selecteer ‘STARTTLS’
  3. Poort: Vul poort 587 in
  4. Aanmelden vereist: Vink dit aan
  5. Beveiligingstype: Selecteer ‘Login’
  6. Gebruikersnaam: Vul het gehele e-mailadres in
  7. Wachtwoord: Het wachtwoord van het e-mailadres, deze heb je opgegeven bij het aanmaken van het e-mailadres

Klik op de foto om deze te vergroten

8/9

Vul de volgende gegevens in en druk op ‘Klaar’:

  1. Naam: De naam die je hier invult wordt meegegeven aan verzonden berichten (afzendernaam).
  2. Beschrijving: Je kunt voor jezelf een beschrijving meegeven aan het account. Dit is alleen voor jou zichtbaar en niet noodzakelijk.

Klik op de foto om deze te vergroten

9/9

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld en kunt hiermee nu e-mail ontvangen en verzenden via BlueMail.

1/10

E-mailadres instellen in Gmail.com

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/10

Log in op jouw Gmail (Google) account, en klik rechtsboven in beeld op het tandwiel. Klik daarna op ‘Instellingen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/10

Klik onder de kop ‘Instellingen’ op ‘Accounts en import’ en vervolgens op ‘Een e-mailaccount toevoegen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/10

Er verschijnt een pop-up venster met een gele achtergrond. Vul hier het e-mailadres in dat je in wilt stellen.

Klik op de foto om deze te vergroten

5/10

Zorg ervoor dat ‘E-mail importeren uit mijn andere account (POP3)’ geselecteerd is, en klik op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/10

Vul de volgende gegevens in:

  1. Gebruikersnaam: Vul hier het gehele e-mailadres in
  2. Wachtwoord Vul hier het wachtwoord van het e-mailadres in
  3. POP-server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  4. Poort: 110
  5. Een kopie van opgehaalde berichten op de server achterlaten: Gebruik je het e-mailadres op meerdere apparaten, vink deze dan aan
  6. Altijd een beveiligde verbinding (SSL) gebruiken: Uit
  7. Binnenkomende berichten labelen: Aan
  8. Binnenkomende berichten archiveren: Uit

Klik op de foto om deze te vergroten

7/10

Selecteer ‘Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als..’ en klik op ‘Volgende’.

Klik op de foto om deze te vergroten

8/10

Vul de volgende gegevens in:

  1. Naam: Vul hier de naam in die je aan e-mailberichten wilt meegeven
  2. Beschouwen als alias: Vink deze aan

Klik op de foto om deze te vergroten

9/10

Vul de volgende gegevens in:

  1. SMTP-server: Vul hier de naam in die je aan e-mailberichten wilt meegeven
  2. Poort: 587
  3. Gebruikersnaam: Vink deze aan
  4. Wachtwoord: Vink deze aan
  5. Beveiligde verbinding: Selecteer ‘Beveiligde verbinding via TLS (aanbevolen)’

Klik op de foto om deze te vergroten

10/10

Gmail heeft een e-mailbericht naar het e-mailadres gestuurd ter verificatie. Klik op de bevestigingslink in het bericht, of kopieer de code en plak deze in het pop-up venster. Hierna zal het e-mailaccount toegevoegd zijn aan jouw Gmail account.

Klik op de foto om deze te vergroten

11/10

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol toegevoegd aan jouw Gmail account. Je kunt vanuit Gmail nu e-mail verzenden vanaf en e-mail ontvangen op het e-mailadres.

1/7

E-mailadres instellen in Hotmail.com / Outlook.com

Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.

Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:

* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken

Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel

2/7

Log in op jouw Hotmail account, en klik rechtsboven in beeld op het tandwiel en vervolgens op ‘Verbonden accounts’.

Klik op de foto om deze te vergroten

3/7

Klik op ‘Andere e-mailaccounts’ onder de kop ‘Verbonden account toevoegen’.

Klik op de foto om deze te vergroten

4/7

Vul in dit overzicht de volgende gegevens in:

  1. Weergavenaam: De afzendernaam van jouw e-mailberichten
  2. E-mailadres: Vul het e-mailadres in dat je in wilt stellen
  3. Wachtwoord: Vul het wachtwoord van het e-mailadres in
  4. U kunt kiezen waar de geïmporteerde e-mail wordt opgeslagen: Selecteer ‘Een nieuwe map maken voor geïmporteerde…’
  5. Geavanceerde instellingen – Accountinstellingen: Vink ‘Accountinstellingen handmatig configureren’ aan

Klik op de foto om deze te vergroten

5/7

Kies in het overzicht voor ‘IMAP-/SMTP-verbindingsinstellingen’ en klik op ‘OK’.

Klik op de foto om deze te vergroten

6/7

Er wordt gevraagd naar de servergegevens. Vul de volgende gegevens in:

  1. Inkomende (IMAP-)server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  2. Inkomende serverpoort: Vul 993 in als poortnummer
  3. Verificatie: Selecteer ‘Basis’
  4. Versleuteling: Selecteer ‘SSL’
  5. E-mail verzenden via ‘uw provider’ of ‘Outlook.com: Selecteer ‘E-mail verzenden via uw provider…’
  6. Uitgaande (SMTP-)server: Vul hier ‘serverX.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘X’ vervangt met de server waar jouw hostingpakket op staat
  7. Uitgaande serverpoort: Vul 587 in als poortnummer

Klik op de foto om deze te vergroten

7/7

Gefeliciteerd!

Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld in Hotmail (Outlook.com/Live.com). Het kan enkele minuten duren voordat alle mappen en berichten geïmporteerd zijn en je kunt verzenden vanaf en ontvangen op dit e-mailadres.

Vul hier je domeinnaam in om het servernummer te achterhalen.

TERUG
VINDEN

TERUG