Hoe kan ik een autoresponder instellen?

Ben je voor een bepaalde periode niet in staat om je e-mail te checken? Stel dan een autoresponder in. Iemand die jouw een e-mail stuurt krijgt dan een geautomatiseerd bericht retour met daarin de boodschap die jij instelt in de autoresponder.

Een autoresponder kun je binnen jouw Control Panel instellen op een e-mailadres.

Login in het Control Panel en klik links in het menu op ‘Mail’. Klik op ‘Adressen beheren’ en vervolgens op het e-mailadres waar je een autoresponder voor wilt instellen.

Klik op het schuifje links naast ‘Automatisch antwoorden’ om de autoresponder in te schakelen. Vul de velden in en klik rechtsonder op ‘Opslaan’ om de autoresponder in te stellen en actief te maken:

Onderwerp: Het onderwerp dat aan het automatische retour-bericht wordt meegegeven

Inhoudstype: Platte tekst of HTML. Kies je voor HTML dan kun je HTML code verwerken in het bericht. Klik dan op ‘Bewerk inhoud’ om het bericht aan te passen.

Tekst: Hier plaats je het bericht dat mensen retour krijgen bij het mailen naar het e-mailadres.

Doorsturen naar e-mailadres (optioneel): Berichten die naar het e-mailadres verzonden worden wel of niet doorsturen naar een ander e-mailadres.

Antwoord e-mailadres niet vaker dan (keren per dag): Hiermee stel je in hoevaak er op 1 dag door de autoresponder gereageerd mag worden op een specifiek e-mailadres. Stel je dit in op 10, dan kan een persoon tot 10 keer het autoresponder bericht ontvangen op het moment dat hij of zij jou 10 of meer berichten stuurt.

Opslaan tot max (enkele e-mailadressen): Hiermee stel je in hoeveel unieke e-mailadressen er door de autoresponder ‘onthouden’ worden.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.