Verzenden van e-mail mislukt

Wanneer het niet lukt om e-mail te verzenden, dan kan dit een aantal oorzaken hebben. De oorzaak hangt af van de foutmelding die je mailprogramma geeft.

Sommige providers (onder andere KPN, Online en Ziggo) blokkeren (of vertragen) de verbinding tot onze mailserver (poort 25). Ze doen dit om jouw mailverkeer in de hand te houden en zodoende spamming op het netwerk te voorkomen.

In de meeste gevallen kun je dan gebruik maken van poort 2525 in plaats van poort 25. Wanneer ook dit niet werkt, maak dan gebruik van de smtp-server van jouw internetprovider. Neem contact met hen op voor meer informatie.

Daarnaast dien je bij onze mailserver eerst in te loggen op POP3 en zodoende e-mail op te halen alvorens je mag beginnen met verzenden. Doe je dat niet, krijg je van onze mailserver een “relaying denied” melding of een melding dat de ontvanger niet in de lijst staat van geldige “RCPT hosts”.

Helpen deze oplossingen je niet verder? Geef dan de foutmelding van je mailprogramma via een ticket door aan onze helpdesk. Onze medewerkers kunnen daarmee voor je bekijken wat de oorzaak en de oplossing is.

Je vraag niet beantwoord?

Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.

Stel direct je vraag >