Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.
Wanneer Google of een virusscanner aangeeft dat je website een virus bevat, dan is je website gehackt. In vrijwel alle gevallen ben je hier zelf (indirect) de oorzaak van. Dit kan komen door lekke scripts, onveilige CHMOD-rechten, een virus op de pc, onveilige FTP-login of uitgelekte login-gegevens. Je kunt het probleem dan ook vaak zelf oplossen.
Voor het analyseren van het probleem kun je onder andere gebruikmaken van de logbestanden. Je vindt deze door in te loggen in het Hosting2GO Control Panel en vervolgens op de domeinnaam te klikken en dan op de knop ‘Log Manager’.
In de access_log-bestanden vind je alle bezoek van en naar jouw website. Daarbij geeft het bestand ‘access_log’ het meeste recente bezoek weer van circa de afgelopen 24 uur. Het access_log.processed bevat al het bezoek dat ouder is. In de xferlog-bestanden vind je al het FTP-verkeer van en naar je website. De error_log geeft de fouten weer die door bezoek aan jouw website zijn gegenereerd.
Deze bestanden kunnen behulpzaam zijn bij het vinden van de zwakke plek van je site. Bovendien kun je hiermee in de gaten houden wie er bij je ‘op visite’ komt.
Om het probleem te verhelpen kun je verder het beste de onderstaande stappen doorlopen:
Voor meer informatie zie:
https://support.google.com/webmasters/answer/3258249?hl=nl
https://www.stopbadware.org/request-review
Neem contact op met de helpdesk. We helpen je graag verder.