warningEr is gepland onderhoud. Klik hier voor meer informatieclose

Jouw nieuwe Control Panel

logo
door: Guido 04-03-2019| Leestijd: 6 minuten| Categorie: Bedrijfsvoering

Je hebt ons nieuwe Control Panel waarschijnlijk al gezien. Al onze klanten loggen nu standaard in op het nieuwe dashboard, waarin je jouw volledige hostingpakket kunt beheren. Laten we eens nader kennismaken.

Vertrouwde functionaliteiten

Op dit moment is het Control Panel vooral een visuele schil om de oude beheeromgeving heen. Vrijwel alle functies die je uit de oude omgeving kent, zitten in het nieuwe Control Panel.

Inloggen in het nieuwe Control Panel.

De basiselementen zoals het beheer van e-mailadressen, databases en web apps zijn natuurlijk ook in het nieuwe Control Panel aanwezig.

De meeste functies zitten bovendien nog op dezelfde manier gegroepeerd. Dat maakt wennen een stuk makkelijker.

Functies op een nieuwe plek

Niemand zit te wachten op verandering. We hielden rekening met wat weerstand bij de overstap naar het nieuwe Control Panel.

We hebben zoveel mogelijk geprobeerd de oude structuur aan te houden. Waar nodig hebben we wel functionaliteiten een klein beetje verplaatst naar een meer logische plaats.

Feedback van klanten

Wat voor ons logisch is, hoeft dat voor jou niet te zijn. Gelukkig waren er klanten die hun opmerkingen met ons deelden.

Dat gaf ons de mogelijkheid om dingen aan te passen en te verbeteren. De totale weerstand viel in de praktijk gelukkig mee.

Bestaande klanten moesten soms nog even zoeken. Nieuwe gebruikers blijken in de praktijk weinig moeite te hebben met het vinden van de functies.

Verbeterde functionaliteit

We blijven wel kritisch op ons eigen werk. Als je opmerkingen hebt, laat het dan vooral weten. Uiteindelijk is het ook echt jouw Control Panel. Het moet voor jou goed werken.

Met die feedback schaven we constant bij en voegen we bovendien extra handigheidjes toe aan bestaande functies.

Bestandsbeheer compleet vernieuwd

Zo was Bestandsbeheer in het oude Control Panel een handige tool. Je kon snel bestanden toevoegen, verplaatsen en editen. Alleen was in de HTML-editor geen regelnummer te bekennen.

De nieuwe code-editor in het Control Panel.

Je krijgt nu ook de gebruikelijke kleur-differentiatie tussen onderdelen van je code. Het is een volwaardige code-editor geworden.

De Filemanager wordt later nog uitgebreid, onder meer met een handige zip-functie.

Eenvoudig wachtwoorden genereren en kopiëren

Al jaren adviseren we je om veilige wachtwoorden te gebruiken. Toch is 123456 al jaren één van de meest gebruikte wachtwoorden.

Daarom hebben we een wachtwoordgenerator toegevoegd in het nieuwe Control Panel. Dan hoef je niet meer zelf een wachtwoord te bedenken.

Simpel klikken om te genereren en dan met de nieuwe kopieer-knop direct je wachtwoord opslaan in het geheugen van je PC om vervolgens te kunnen plakken in Outlook of je FTP-programma.

We zien dat onze klanten deze functie echt veel gebruiken. Logisch, want het is best irritant om een wachtwoord te verzinnen en dan de melding te krijgen dat het niet aan de eisen voldoet.

Deze functie hebben we daarom meteen op alle wachtwoordvelden toegepast.

Verbeterde statistieken

In het oude dashboard zaten de statistieken wat verstopt. Het verbruik van webruimte en dataverkeer waren niet heel makkelijk te vinden en weinig inzichtelijk.

Deze functies hebben daarom een meer prominente plek gekregen. Je kunt nu in één oogopslag zien hoe het ervoor staat.

De statistieken zijn nu nog wat karig. Ook dit onderdeel van het Control Panel kan verbeterd en uitgebreid worden.

Uitgebreide statistieken in het nieuwe Control Panel.

Control Panel voor losse domeinnamen

De vraag werd regelmatig gesteld; waar zijn de inloggegevens van mijn Control Panel. Als je een losse domeinnaam bestelt, heb je geen Control Panel nodig. Er valt immers niets aan in te stellen.

Dat is natuurlijk niet waar. De instellingen zaten echter niet in het Control Panel, ze waren terug te vinden in de helpdesk. Dat vonden veel klanten niet logisch, en terecht.

DNS-instellingen beheren in Control Panel

Dat hebben we nu opgelost met ons nieuwe Control Panel. Je kunt met een losse domeinnaam nu ook inloggen in deze beheeromgeving.

Met je domeinnaam en bestelcode kun je inloggen op het Control Panel en vervolgens kun je daar nu je DNS-instellingen aanpassen.

Mocht je in de toekomst besluiten de domeinnaam uit te willen breiden met webhosting, dan blijf je daarna in dezelfde vertrouwde omgeving.

Samen maken we het beter

Ik zal je straks een inkijkje geven in de toekomst van het Control Panel. Het is de bedoeling dat het uitgroeit tot het enige punt waar je bij ons nog hoeft in te loggen.

Daarom is feedback van klanten heel belangrijk. Uiteindelijk moet het Control Panel voor jou goed werken.

Meer ruimte voor verbeteringen

Dat is het mooie van een Control Panel dat je in eigen beheer ontwikkelt; je kunt heel snel wijzigingen aanbrengen.

We hebben diverse opties toegevoegd waarmee je ons kunt laten weten welke onderdelen volgens jou beter kunnen. Daar wordt volop gebruik van gemaakt.

Daar worden we oprecht blij van. Samen de conversatie aangaan over hoe het beter kan zodat we echt het verschil voor je kunnen maken.

Hoe meer feedback we krijgen, hoe beter jouw Control Panel uiteindelijk wordt. Blijf die feedback daarom ook geven.

Toekomstvisie Control Panel

Het Control Panel is nu vooral bedoeld om je hostingpakket in te beheren. Elk hostingpakket heeft nog zijn eigen omgeving.

In de nabije toekomst moet het mogelijk worden om, met één keer inloggen, al je hostingpakketten te beheren. Fysiek staan ze dan nog wel op verschillende servers. Het beheer wordt gecentraliseerd.

De stap daarna is het samenvoegen van het Control Panel met de helpdesk, waar je nu je administratieve zaken regelt en vragen kunt stellen aan onze medewerkers.

Toevoegen van beheerdersrechten

Daarbij wordt ook het toevoegen van beheerdersrechten belangrijk. De eigenaar van de bestelling moet uiteraard overal bij kunnen.

Een webmaster heeft geen toegang nodig tot je facturen en andere klantgegevens. Iemand die je administratie doet, hoeft weer geen e-mailadressen te kunnen aanmaken.

Tot slot voegen we ook de helpdesk zelf samen in het nieuwe Control Panel. Je kunt dan vanuit je eigen omgeving direct een vraag stellen.

Zoveel te doen

Toontje Lager zong het ooit al; “er is nog zoveel te doen“. In de wandelgangen komt dat nummer regelmatig voorbij. We hebben ook echt nog zoveel mooie dingen op de agenda staan.

Nieuwe producten en diensten, en verbeteringen van bestaande. Allemaal bedoeld om onze klanten te helpen mooier, beter en veiliger online aanwezig te zijn.

Zelf aan de slag

De nieuwe beheeromgeving is al beschikbaar voor al onze klanten. De meeste functies zijn gewoon meegenomen van de oude omgeving en je voelt je waarschijnlijk snel thuis.

Heb je toch vragen? Via de helpfuncties in het Control Panel worden alle functies uitgelegd.

logo
Over: Guido

Guido heeft een voorliefde voor WordPress en video. Logisch dat video’s over WordPress hem helemaal enthousiast maken. Hij schrijft, filmt, monteert en is daarnaast de vraagbaak voor de mensen van de Hosting2GO Helpdesk.